Ga naar hoofdinhoud

Actie van AbbVie en het verhaal van Marc

Marc van der Meij van AbbVie loopt buiten op een brug

De organisatie AbbVie gelooft in de kracht van innovatie, zij zetten zich elke dag in voor goede zorg en een betere kwaliteit van leven. De keuze om een actie te starten voor Matchis was dan ook zo gemaakt.

Marc van der Meij, Digital Engagement Manager Hematology, besloot zich vorig jaar in te schrijven als stamceldonor na de interne oproep die AbbVie deed onder al hun medewerkers. Als klap op de vuurpijl werd hij vlak na zijn inschrijving al opgeroepen om daadwerkelijk stamcellen te gaan doneren - en daarmee iemand een kans op leven te geven.

AbbVie heeft de mooie keuze gemaakt om niet alleen intern deze oproep te doen, maar ook om de kosten van alle aanmeldingen op zich te nemen. Veel collega's hebben toen gehoor gegeven aan de oproep om zich aan te melden als stamceldonor. De kans dat je daadwerkelijk wordt opgeroepen om te doneren is heel klein. Dat maakt het extra bijzonder dat Marc wel werd opgeroepen om een patiënt ergens op de wereld te kunnen helpen. 

In dit filmpje vertelt Marc hoe het allemaal is gegaan en hoe hij het heeft ervaren. Zijn verhaal laat zien hoe belangrijk stamceldonoren zijn. Voor patiënten met een bloedziekte kan dit het verschil betekenen tussen leven en dood. Wil jij met jouw bedrijf ook zo'n actie starten en het verschil maken? Neem dan contact met ons op.

 

Doneer